Sõidupäeviku pidamise kohustus ei kao ka 2017. või 2018. aastal

Kuigi Eesti Vabariigi valitsus võttis vastu otsuse lihtsustada ettevõtete sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist ei kao sõidupäeviku pidamise kohustus, selgitas Marko Saag Äripäeva seminaril “Firmaautode maksuprobleemid ja planeeritavad muudatused”.

Sõidupäeviku pidamise kohustus jääb alles

Kui ettevõtte autot soovitakse 100% ainult ettevõtluse tarbeks kasutada, tuleb tõendada, et kõik sõidud on eesmärgipärased. See eeldab ikkagi sõidupäeviku täitmist, mille täpseim viis on GPS-jälgimise abil sõitude salvestamine. Sõidupäevik on vajalik ka siis kui erasõidukiga tehakse ametisõite ning soovitakse saada ettevõttelt sõitude kompensatsiooni.

“Minu enam kui viieaastane kogemus erinevate autoparkidega töötamisel ütleb, et tegelikult sõidupäeviku pidamine maksuseaduse jaoks on ainult üks väike osa sellest, kuidas GPS-jälgimislahendus ettevõttele saab kasulik olla. Töötajate ametisõitudest perioodilise kokkuvõtte tegemine peaks olema iga autosid kasutava ettevõtte mõistlik ja põhjendatud soov. Nii saab ülevaate, et kuhu ja kui palju aega/energiat pandi ning hea sisendi analüüsiks, kas see ennast ka ära tasus. Näiteks, kui kuus on kümneid sõite Eesti teise otsa, aga kasu ettevõttele äärmiselt väike või olematu, siis oleks ratsionaalsem sellistest sõitudest loobuda või leida selle piirkonna jaoks eraldi kohapeal asuv müügiinimene. Ja rahaline võit võib olla kordades suurem kui praegu sõidupäeviku pidamisest saadav maksude kokkuhoid,” selgitas Ecofleet Eesti tootejuht Kalmer Kärblane kogemuse põhjal, kuidas GPS-jälgimislahendus aitab lisaks sõidupäeviku automaatsele täitmisele ka ettevõtte tulemuslikkust parandada.

GPS sõidupäevik hoiab kokku aega ja raha

“Kui ettevõttes kasutatakse GPS-jälgimislahendust, mis automaatselt registreerib kõik töösõidud, on ka juhil ühtegi lisaliigutust tegemata võimalik vaadata, kes, kus ja millal tööülesandeid täitis ning kui palju sõitis. See muudab kontorist väljas töötavate inimeste tegevuse palju läbipaistvamaks ja samas ka distsiplineerib – samamoodi nagu avatud kontor, kus on näha, kes teeb tööd ja kes tukub laua taga. Ideena võivad meeskonnad tehagi kuud kokkuvõtva koosoleku, kus sõitude raporti põhjal vaadatakse üle, mida viimase kuu aja jooksul tehtud sai ja mis tulemus on,” pakkus Kalmer välja ühe võimaluse. Autopark on ettevõttele ühelt poolt suur kulu ning samas investeering, seetõttu peaks olema oluline ka oma põhivara asukohta teada.

Kärblase sõnul kogub aina enam populaarsust ka ametiautode ühiskasutusparkide loomine, kus GPS-lahendus saab abiks olla nii ette planeerimisel kui ka tagantjärele aruandluse koostamiseks. “Ühiskasutuses olevate autode ettevõttesiseseks arveldamiseks vajaliku info saab Ecofleeti abil täpselt osakondade või töötajate vahel jagada. Ka hoolduste meeldetuletused saab süsteemi lisada, et kõik õigeaegselt tehtud saaks” täpsustab Kärblane. “Kes rohkem infot tahavad, võivad uurida Green Driving ehk ökosõidu raportit – sealt tuleb selgelt välja, milline juht kasutab autosid heaperemehelikult või kes üritab justkui kõige kiiremat ringiaega välja sõita.”

Tegu ei pea olema eraldiseisva süsteemiga, mis lisandub juba ettevõttes olemasolevatele haldustarkvaradele: integratsiooni abil saab Ecofleeti ühendada ettevõtte raamatupidamis- ja kliendihalduslahendustega. “Samuti oleme ise loonud ühenduse Autlo automaatparkimise lahendusega, tänu millele saavad meie kliendid seda teenust ilma eraldi lisaseadet ostmata kasutada. Erinevaid võimalusi on palju, iga autoparki omav ettevõte leiab oma. Kui antud teema kõnetas sind, võta kindlasti ühendust – meie konsultant annab täpse ülevaate, kuidas Ecofleeti autopargi ja meeskonna haldamise lahendus aitab raha kokku hoida ja samas ka rohkem teenida,” võtab Kärblane kokku.

Samal teemal:

Related Articles