Miks üldse oma kullerteenus tänase eriolukorra tingimustes käima panna?
Lugedes viimastel päevadel ilmunud artikleid, tundub mulle, et hirm juba saabunud või peatselt saabuva majanduskriisi ees on suur. Üha enam kasutatakse sõna “pankrot” ja “pankrotilaine”. Samas, ma ei ole küll mingi majandusteadlane, ent lihtne maalähedane loogika ütleb, et majanduskriis tuleb seda väiksem, mida rohkem töökohti me alles suudame hoida. Seega, äkki on meie fookus täna vales kohas? Iga kaotatud töökoht mõjutab ühte päris inimest. Kedagi, kellel on tunded, pere ja ilmselt ka nii mõnigi finantskohustus. Pankrot on aga pelgalt ühe juriidilise isiku surm. Võib-olla oleks ühiskonna suuremat kasu silmas pidades mõistlikum keskenduda sellele, mida me saame täna teha selleks, et säilitada 1, 2 või 10 töökohta selmet muretseda võimaliku pankroti või veel hullem — pankroti laine pärast? Seda enam, et mulle tundub, et töökohtade säilitamiseks saame me teha nii mõndagi.
Paar nädalat leidsin ka ennast uuest olukorrast ning hakkasin mõtlema, mida on üldse sobilik sellises olukorras turundada. Umbes samal ajal jäi mulle Linkedinis silma ka üks Peep Laja postitus, mis räägib sellest, et ’08 kriisist väljusid kõige edukamalt ettevõtted, mis suutsid end kriisi tingimustes mõnele uuele ärisuunale ümber häälestada, selle asemel, et ranget kokkuhoiupoliitikat ajada. Sellest postitusest inspireerituna hakkasin mõtlema, millised sektorid täna üldse kõige rohkem kannatavad ning kas on midagi, mida ma ise saaks ära teha, et kedagi päriselt aidata.
Üsna kiirelt jõudsin oma mõtteis restoranideni. Miks ei võiks üks restoran ise oma toidu kojuvedu korraldada — efektiivselt ja kontaktivabalt — just nagu e-Selver või Coop seda teevad? See annaks võimaluse ka praegustes tingimustes mingisugust käivet teha ning oma ettevõtmisel hing sees hoida. Enamgi veel, kuna teenindav personal ei saa täna oma tavapärast tööd teha, võiks neid rakendada kulleritena, mille tulemusena võiks nii mõnigi töökoht alles jääda.
Mida on ühel restoranil vaja, et oma kullerteenus käima panna?
Sisuliselt ei ole ju vaja muud kui võimalust võtta toidutellimusi ja makseid vastu üle veebi ning viisi kuidas nende tellimuste kontaktivaba laialivedu korraldada, sest tööjõud on olemas. Esimesele probleemile on lahendus olemas kodumaise veebiplatvormi Voog.com näol ning mobiilsete tööülesannete ja tööjõu haldamise küsimuse lahendab väga hästi ära Fleet Complete. Seega olid vajalikud “klotsid” oma kullerteenuse ehitamiseks tegelikult juba ammu olemas, nüüd oli vaja nad lihtsalt omavahel suhtlema panna. Tänu, Fleet Complete arendusjuhile, Madis Uudamile tegime me selle töö enneolematu kiirusega ära.
Täna igal restoranil võimalus omaenda kullerteenus luua ning seeläbi olemasolevaid töökohti hoida. Kindlasti ei ole Voo ja Fleet Complete koostööna sündinud lahendus ideaalne, ent tänastes tingimustes täidab ta oma eesmärki suurepäraselt. See on võimalus oma olemasolevatele töötajatele rakendust leida ning niisama riigi toe ootamise asemel ise midagi ära teha. Miks mitte vaadata seda, kui võimalust oma äri uues suunas arendada ning teha üks hulljulge eksperiment, mis tavaolukorras ehk pähegi ei tuleks?
Kes ei riski, see šampanjat ei joo.