Kohalikud omavalitsused kui teenäitajad jagatud ametiautode ja elektroonilise sõidupäeviku kasutamises?

Kohalikud omavalitsused kui teenäitajad jagatud ametiautode ja elektroonilise sõidupäeviku kasutamises?

Traditsioonilised ettevõtlusmudelid on uute teenusepakkujate ja digitaalse revolutsiooni võtmes muutununud. Kas keegi oleks 20 aastat tagasi arvanud, et kodu või auto jagamine võib muutuda tulu toovaks ettevõtmiseks? Samuti näeme, et jagamismajanduse põhimõtted on liikumas ka erasektorisse. Kui järele mõelda tundub see loogiline – sõiduki jagamine aitab kokku hoida kulusid ja vähendada organisatsiooni ökoloogilist jalajälge. Fleet Europe ennustab, et paari aasta pärast on kuskil 70% ametiautodest ühiskasutuses. Kas see päris nii kiiresti juhtub? Ilmselt mitte, kuid üha enam on näha, et sinna poole liigutakse ja kohalikud omavalitsused, kus ühiskasutuses olevad ametiautod on tavapärane praktika, tunduvad olevat teerajajad.

Kohaliku omavalitsuse edulood

Taani kohalik omavalitsus Frederikshavn on üks hea näide, kuidas ühiskasutuses olevad ametiautod ja elektrooniline sõidupäevik on aidanud omavalitsusel sõidukite kasutamist optimeerida ja läbipaistvamaks muuta. Kui Frederikshavni omavalitsuse töötajatel on vaja autot broneerida, näiteks piirkonna eakate külastamiseks, logivad nad Ecofleeti mobiilirakendusse sisse ja valivad vajatud perioodiks sobiliku sõiduki. Mugavaks teeb kogu asja see, et sisse saab lülitada automaatse sõidupäeviku funktsiooni, mis salvestab automaatselt kõik tehtud sõidud ja kannab need elektroonsesse päevikusse. Tulemuslikkuse ja läbipaistvuse huvides on hea omada ülevaadet, mis ametisõite tehakse. GPS-seadme abil saab kulusid arvestada tegelike sõitude kilometraaži alusel ja töötaja ei pea kulutama oma tööaega, et sõidupäeviku täitmiseks üritada meenutada eelmises kuus tehtud sõite.

Juba esimesel aastal, mil lahendust kasutusele võeti, märgati Frederikshavni omavalitsuses kulude kahanemist 20% võrra ja samuti toodi eelisena välja see, et vähenes üleliigsete sõitude tegemine. Kogutud andmed võimaldasid analüüsida täpselt autode kasutatavust osakondade lõikes ja tuvastada üleliigsed sõiduvahendid.

Soovides pakkuda kliendile võimalikult mugavat lahendust, arendamise välja uue mobiilirakenduse, mis teeb sõidukite broneerimise väga lihtsaks. Lisaks saab broneeritud autosid avada võtmevabalt, mis tähendab, et võtmetega majandamine jääb ära ja inimlike eksimuste arv väheneb. Registreeru tasuta veebiseminarile, et näha uue mobiilirakenduse demo SIIN!

Kulude kokkuhoid ja ebasobiva kasutuse vähenemine

Kui omavalitsuse kõikide autode haldamine käib läbi ühe süsteemi, tagab see ka ressursside kõige sobivama kasutamise ja hoiab ära mõne üksikisiku kasutuses oleva auto sobimatu kasutamise. Andmeanalüüs, mis toob välja iga auto kasutamise võrreldes kogu autopargiga aitab näha anomaaliaid, näiteks keskmisest suurem läbisõit sama töö tegemisel. Tegevuskulude vähenemine ja selge ülevaate omamine ameti- ja erasõitudest on üks põhjustest, miks Ecofleeti lahendusi on hakatud kasutama.

Autopargi haldamise lahendusega saab lisaks läbitud kilomeetritele mõõta ka mitmeid teisi näitajaid: töötava mootoriga koha peal seismine, süsihappegaasi emissioon, sõidustiil ja sõitude optimeerimine. Neid näitajaid saab läbi käitumuslike ja protsessi muutuste otseselt mõjutada, et vähendada nii kulusid kui ka keskkondlikku mõju.

Need on ainult mõned võimalused, kuidas Ecofleet aitab Frederikshavni, Kose ja paljusid teisi valdasid. Ühtse autopargi haldamise kasu tajuvad järjest rohkemad ettevõtted ja omavalitsused ja võtavad süsteemi kasutusele, et saada ülevaade ja vähendada kulusid.

Tanel Tähepõld

Sõidukite broneerimissüsteemi tootejuht

 

Related Articles