Eestis arendatud telemaatika tarkvara aitab Leedu politseil autoparki efektiivsemalt hallata

Ühiskasutuses olevad ametiautod ei ole enam tabu, vaid igapäevane nähtus. Jagatavate autode kasutamise trend on liikumas ka avalikku sektorisse. Üheks heaks näiteks on Leedu politsei, kes kasutab Fleet Complete’i (Ecofleeti) nutikaid autopargihaldamise lahendusi ligikaudu 1200 autol. Jagatavaid autosid on neil hetkel ligikaudu 350.

Leedu politsei integreeris meie lahenduse oma sisemiste süsteemidega ja on rahul kasutajamugavusega. Nutikas ühiskasutusese süsteem on aidanud politseil kulusid optimeerida, raamatupidamiskandeid automatiseerida ning seeläbi ressursse paremini kasutada.

 “Pikka aega oli igale osakonnale määratud kindel arv autosid, mis tõi ette naljakaid olukordi, mida me täna enam ette ei kujuta. Näiteks, kui ühes jaoskonnas olid kõik autod kasutuses, polnud töötajatel võimalik teise osakonna sõidukeid kasutada, isegi kui need seisid tühjana samas parklas.” ütles Šarūnas Gavėnas, Leedu politsei infoosakonna juhataja.

2016. aastal otsustas politsei pilootprojektina proovida esialgul 20 autol toonasel ajal veel Ecofleeti nime kandvat autode nutikat broneerimislahendust. Mobiilirakenduses ja veebibrauseris töötavat broneerimissüsteemi said kasutada kõik töötajad, kellele oli ettenähtud ametiauto kasutamine. Sisuliselt tähendab see seda, et töötaja saab endale mobiilirakendusest valida sobiliku auto ja broneerida selle vajalikeks ametisõitudeks. Kõik töötajad näevad tehtud broneeringuid ja soovi korral on võimalik ka sõite ühildada. Sel viisil saab autosid maksimaalselt kasutada.

Gavėnas lisas, et peale broneerimissüsteemi kasutuselevõttu ilmnesid positiivsed tulemused üsna ruttu – autosid kasutati efektiivsemalt ja töötajad võtsid süsteemi kiiresti omaks: “Kasutajakogemus ja broneeringu protsess on iseenesest väga lihtsasti hoomatavad. Lisaks integreerisime selle oma personalisüsteemiga, mis võimaldas kasutajaid paremini juhendada. Samuti saavad töötajad süsteemi sisselogimisel kasutada oma tavapäraseid kasutajatunnuseid.“

Pilootprojekti lõpus otsustati broneerimissüsteem kasutusele võtta 350 jagatava kontoriauto jaoks. Ülejäänud 800 autot, s.h. alarmsõidukid, kasutavad Fleet Complete’i nutikaid autopargi haldamislahendusi.

Säästab aega ja ressursse

Raimondas Laurelis, Fleet Complete’i Leedu müügijuht lisas, et olenevalt ettevõttest on ametiautode ühiskasutuse abil võimalik kokku hoida kuni 30% autopargi kuludest. Kuigi politsei esindaja kindlat numbrit ei maini, kinnitab ta seda, et kokkuhoid on olnud märgatav ja tänu targale lahendusele on nad saanud ressursse paremini planeerida.

“Tänu paremale sõidukite planeerimisele, on meil autopargis nüüd vähem autosid. 2018. aastal integreerisime Fleet Complete’i lahenduse ka meie raamatupidamissüsteemiga. See võimaldab meil kulusid arvestada automaatselt, mistõttu vähenes raamatupidajate töökoormus.“ lisas Stundys.

Seadmed ja tehniline lahendus ühelt teenusepakkjuhalt

Stundyse sõnul on üheks suureks Fleet Complete’i eeliseks see, et ettevõte pakub neile terviklikku riistvara, tarkvara ja andmeside lahendust. Kõik teenused, seal hulgas SIM-kaartide aktiveerimine, toimuvad Fleet Complete’i poolt.

Samuti oli infrastruktuur politsei jaoks väljakutseks, kuna kõik politseis kasutatavad süsteemid peavad jälgima rangeid andmekaitse ja turvanõudeid. Seetõttu ei ole näiteks lubatud hoida andmeid avalikus pilves. Seetõttu loodi politsei jaoks eraldi server. Serverit saavad kasutada ka teised avaliku sektori asutused, kus on kõrged turvanõuded, lisas Fleet Complete’i Leedu müügijuht Raimondas.

Kui tekkis huvi, võta meiega ühendust ja loe lisaks nutika broneerimissüsteemi kohta SIIT.

 

Related Articles