3 viisi, kuidas vähendada oma autopargis mootorite tühikäigul töötamist

Autode tühikäigul töötamine on vältimatu. Kuid kui see tähelepanuta jätta, võib sellest saada halb harjumus — ja kahju on eriti suur autopargis, sest selle mõju mitmekordistub. Autode massiline tühikäigul töötamine — eriti, kui tegu on suurte autodega — võib tähendada teie äritulemustele valusat lööki.

Antud artiklis vaatame, kuidas autode tühikäigul töötamine raha kulutab ja kuidas seda koolituste ning tehnoloogia, sh autopargi haldustarkvara abil vähendada.

Mida tähendab tühikäigul töötamine?


Tühikäigul töötamine on see, kui sõiduki mootor töötab, aga sõiduk ei liigu. On siis tegu väikeste, keskmiste või suurte sõidukitega, eesmärk peaks olema tühikäigul töötamise vähendamine.

 

Idling stats--png

 

Miks on oluline vältida mootori tühikäigul töötamist?

Tühikäigul töötamine võib tunnis kulutada mitu liitrit kütust , mis – nagu öeldud – mõjub kokkuvõttes halvasti teie ettevõtte tulemustele. Sel on ka väga suur keskkonnamõju. Kui auto mootor töötab kauem, kui on tegelikult tarvis, siis põhjustab see lisaväljaminekuid kulumise tõttu ja lüheneb ka mootori eluiga.

 

Need on tavalised valearusaamad:

Müüt: Mootorit peab enne sõidu alustamist soojendama.
Tegelikkus: Mootori soojendamiseks on kõige õigem rahulikult sõita. Isegi külma ilmaga pole tühikäigul töötamist tarvis üle 30 sekundi. Täpselt nii kaua, kuni esiklaas puhtaks saab.

Müüt: Mootori kaugteel käivitamine on suurepärane võimalus mootori soojendamiseks, eriti külma ilmaga.
Tegelikkus: See raiskab kütust. Ajastatud elektriline eelsoojendus on parem ja see ei kuluta mootorit.

Müüt: Mootori taaskäivitamine kulutab kütust ja mõjub mootorile halvasti.
Tegelikkus: Sagedasel käivitamisel on mootori komponentidele minimaalne mõju.

3 viisi, kuidas tühikäigul mootori töötamist vältida

Sõidukite tühikäigul töötamist saab peaaegu täielikult vältida. Selleks:

  1. Koolita ja motiveeri

Parimad telemaatikarakendused annavad tühikäigul töötamise kohta infot — seega kui kahtlustad, et see võib su autopargis probleem olla, analüüsi andmeid. Kui see ei kuulu veel kütusekuluaruannetesse, peaksid oma teenusepakkujaga ühendust võtma, et saaksid vajalikku infot.


Saadud teavet saab autopargi haldur kasutada sõidukite tühikäigul töötamise vähendamiseks. Premeeri juhte, kelle sõidukid töötavad tühikäigul vähem ja koolita neid, kelle puhul tühikäik ei vähene. Võid lisada veelgi motivatsiooni lisatunnustuse ja -preemiatega.

  1. Investeeri tehnoloogiasse, mis aitab tühikäigul töötamist jälgida

Kuigi tühikäigul töötamist saab vähendada, pole see päris täielikult välditav. Siin tuleb appi tühikäigul töötamise vähendamise tehnoloogia (idling reduction technology – IRT). Neil seadmetel on tavaliselt kolm peamist omadust:

  • Paigaldatakse kas otse sõidukile või peatuskohta.
  • Vähendab ebavajalikku tühikäigul töötamist.
  • Annab energiat funktsioonide jaoks, mis muidu vajavad mootori töötamist, kui sõiduk on paigal.

Võid investeerida ka päikeseenergia ja akuga töötavatesse välistesse seadmetesse (auxiliary power unit – APU). Need annavad vajalikku energiat, kui auto on paigal.

“Mootori eelsoojenduse paigaldamisel (mis töötavad jahutusvedelikuga) on tohutult suur mõju,” ütleb Mary Denny, Webasto Thermo & Comfort North America president ja tegevjuht. “Talvel väheneb tühikäigul töötamine märkimisväärselt, väheneb ka mootori hooldusvajadus ja tõuseb efektiivsus. Ühtlasi ei pea juhid varem saabuma, et mootorit soojenema panna.”

Teine võimalus on mootori eelsoojenduse paigaldamine. Külmemal ajal lühendab see oluliselt tühikäigul töötamise aega, vähendab hooldusvajadust ja suurendab efektiivsust. Eeliseks on ka see, et enne töö alustamist ei pea juhid auto soojendamiseks varem kohale tulema.

undefined-Sep-30-2020-08-20-55-26-AM

  1. Autopargi haldustarkvara ja GPS-jälgimise kasutamine

Tühikäigul töötamise jälgimiseks on üks võimalus autopargi haldustarkvara kasutamine, mis annab sulle täieliku ülevaate. GPS-i abil töötav jälgimine näitab, kus auto on sõitnud ja kui pikalt peatunud — ja ka seda, kas tehtud on keelatud sõite. Autopargi haldustarkvaral on teisigi eeliseid:

  • Andmeid saab kasutada efektiivsuse tõstmiseks ja juhtide koolitamiseks
  • Probleemidega saab tegeleda kohe, tellida saab ka märguandeid
  • Pikaajaline ülevaade kütusekulust ja tühikäigul töötamise ajast
  • Sõidukipõhine analüüs või terviklik ülevaade kogu autopargist

Kokkuvõte: telemaatika aitab sul autoparki efektiivsemalt ja kindlamalt juhtida. Kütusekulu ja tühikäigul töötamise jälgimine reaalajas on palju lihtsam — samuti info kogumine koolitusteks, mis aitab juhtidel tühikäigul töötamise aega minimeerida.

Fleet Complete Fleet Tracker tarkvara abil saad teha seda kõike ja veel enamatki. Kui soovid seda tehnoloogiat oma kulude vähendamiseks kasutada, vaata lisainfo saamiseks Fleet Complete’i demot.

Related Articles