Kuidas analüüsida, kas teie ettevõtte sõidukeid kasutatakse maksimaalselt?

Ettevõtte töötajate ühiskasutuses olevate autode haldamiseks loodud ühtne digitaalne broneerimissüsteem võimaldab analüüsida, kas ettevõttes on ühiskasutuses olevaid autosid piisavalt või on mõni auto pidevalt parklas, s.t. tegelikult on ettevõttel sõidukeid rohkem kui reaalselt vaja on. Kui teie ettevõttel on näiteks 50 autot, kas olete kindlad, et teil on neid kõiki autosid tööülesannete täitmiseks vaja? Ehk oleks võimalik vähendada autode hulka 5% võrra ja säästa olulisel määral kulusid? Broneerimissüsteemi raportite analüüs aitab tuvastada võimalusi autode efektiivsemaks kasutamiseks ja läbi selle kulude kokkuhoidmiseks. Järgnevalt vaatame kolme raportit, mis on broneerimissüsteemis kättesaadavad, ja uurime, mis järeldusi nende abil saab teha:

  1. Võtmenäitajate statistika
  2. Sõidukite kasutatavuse statistika
  3. Sõidukite kasutatavuse trendid päevade ja kellaaegade lõikes

Võtmenäitajate statistika

Võtmenäitajate statistika annab teile hea ülevaate, mitu korda on autosid valitud perioodil broneeritud, kui palju kilomeetreid on läbitud, mitu sõitu on tehtud, mis on keskmine sõidu pikkus jne. Analüüsime ettevõtte X autode kasutatavuse statistikat ühe nädala jooksul. All olevalt jooniselt näeme, et kokku on ettevõttel 75 autot, mida pargitakse kaheksas erinevas asukohas (mustaga markeeritud tulbad).

Mida võiks tabelist järeldada?

Broneeritud tunnid/vabad tunnid (%). Analüüsides, mitu tundi nädalas on autod broneeritud, saame järeldada, kas ettevõte saaks hakkama ka väiksema arvu autodega. Antud näite puhul on 82% autodest tööajal broneeritud, mis tähendab, et autosid kasutatakse üsna maksimaalselt, kuid vaadeldud perioodi jooksul oli saadaval ka vabu autosid. Kui broneeringute protsent oleks madal, tasuks mõelda autode vähendamisele ettevõttes. Samuti tasuks analüüsida pikemat perioodi kui üks nädal, et saada terviklik ülevaade, kas autosid kasutatakse maksimaalselt.

Eemal oldud tunnid/broneeritud tunnid (%). Kui võrdleme omavahel kahte näitajat: “mitu tundi on auto parkimisalast eemal” ja “mitu tundi on auto broneeritud”, saame järeldada, kas auto on broneeritud kauemaks kui oli tegelik töösõit. Antud näite puhul on valitud perioodi jooksul 33% juhtudest autod olnud süsteemis broneeritud, kuid tegelikult oli töösõit juba läbi. Seega tuleks töötajatele meelde tuletada, et nad saavad broneeringu ise varem lõpetada, kasutades selleks veebi- või mobiilirakendust, mis vabastab auto broneeringust.

Km/sõidu kohta ja km/broneeringu kohta. Läbitud kilomeetrite arv ühe sõidu ja broneeringu kohta aitab analüüsida, kui pikki vahemaid autodega läbitakse. Kui vahemaad on lühikesed, tasuks mõelda, kas ei oleks mõistlik asendada auto mõne teise sõiduvahendiga.

Sõidukite kasutatavuse statistika

Sõidukite kasutatavuse statistika aitab analüüsida, kui tihti sõidukeid kasutatakse. Erinevate värvidega tähistatud tulbad aitavad saada kiire ülevaate, kas autosid kasutatakse maksimaalselt. Alumisel pildil olev maatriks võimaldab analüüsida mitu tundi päevas erinevaid autosid reaalselt kasutatakse. Punast värvi tulbad näitavad, et autot on kasutatud 0-2 tundi päevas. Kollased tulbad annavad ülevaate, et autot on kasutatud 2-4 tundi päevas. Rohelised tulbad seevastu näitavad, et auto on kasutuses olnud üle nelja tunni päevas.

Mida võiks maatriksist järeldada?

Peamised põhjused, miks ettevõtte autosid ei kasutata, võivad olla seotud sellega, et autojuhtidel on kindlad eelistused autode osas või et mõni auto ei ole sobilik tööülesannete täitmiseks. Sõidukite vähene kasutamine võib viidata sellele, et autosid kasutatakse lühikeste tööde või kliendikohtumiste jaoks. Kui autode kasutus on pidevalt madal, tasuks mõelda, kas auto omamise asemel oleks odavam kasutada näiteks taksot.

Sõidukite kasutatavuse trendid päevade ja kellaaegade lõikes

Sõidukite kasutatavuse analüüs päevade ja kellaaegade lõikes võimaldab teha järeldusi, mis nädalapäevadel kasutatakse autosid maksimaalselt ja mis päevadel vähem. Saadud andmed võimaldavad paremini uusi autokasutusi/töid planeerida ja ajastada neid päevadele, mil ettevõtte autosid kasutatakse vähem.

Üleval olev pilt illustreerib ettevõtte X autode kasutatavuse statistikat ühe nädala jooksul. Autode kasutatavuse trende on võimalik analüüsida osakondade, parkimisplatside, juhi või konkreetse auto kohta, et teha erinevaid järeldusi. Näiteks, saate analüüsida, mis autod on enim kasutuses või kes töötajatest kasutab autosid kõige aktiivsemalt. Antud näite puhul kajastab graafik ühe konkreetse parkimiskohaga seotud autode kasutatavuse statistikat. Graafikult läbi jooksev punane joon näitab, mitu autot on saadaval ja rohelised tulbad näitavad kuupäevade ja tundide lõikes, millal olid autod kasutuses.

Mida võib graafikult välja lugeda?

  • Esmaspäev on ainus päev, mil kõik sõidukid on kasutuses.
  • Enamikel päevadel on vähemalt üks auto vaba.
  • Kaks autot ei ole kord nädalas pargitud parklasse.
  • Nädalavahetusel ei ole ühtegi autot broneeritud.

Samuti saab aruannete abil analüüsida keskmist kasutatavuse statistikat mingil kindlal nädalapäeval valitud perioodi jooksul. Keskmine statistika aitab teha järeldusi üldiste broneerimisharjumuste kohta. Saadud andmed võimaldavad kaardistada autode kasutamise trende päevade lõikes. Näiteks, kui soovite teada, kas esmaspäeviti on autosid rohkem kasutusel kui reedeti, on seda lihtne võrrelda. All pool olevaid jooniseid võrreldes näeme, et kui esmaspäeviti on autod broneeritud üsna stabiilselt olenemata kellaajast, siis reedeti autode kasutamine väheneb alates lõunast. Samuti on reedeti kasutuses poole vähem autosid võrreldes esmaspäevaga.

Analüüsist võib järeldada, et broneerides töid ümber päevadele, kui autode kasutus on madal, oleks võimalik üheksa auto asemel kasutada kaheksat, sest suurema osa ajast ühte autot ei kasutata.

Autode broneerimise lahendus on üks osa Ecofleeti GPS-põhisest autoparkide ja meeskondade haldamise teenusest, mis liidab organisatsiooni sõidukid ühtsesse andmebaasi, kust on alati näha, kus sõidukid asuvad ning mitu sõiduvahendit on broneerimiseks saadaval. Broneerimise moodul eeltäidab sõidupäeviku, lisab broneeringule organisatsioonispetsiifilise info, haldab broneeringuga seotud sõite ja pakub sõidukite kasutamise analüütikat. Loe lähemalt nutikast ühiskasutuse süsteemist. 

Related Articles