Mis kasu saab ettevõte jagatavatest ametiautodest?

Traditsioonilised ettevõtlusmudelid on uute teenusepakkujate ja digitaalse revolutsiooni võtmes muutununud. Kas keegi oleks 20 aastat tagasi arvanud, et isikliku kodu või auto võib panna lisaraha teenima?

Jagamismajandus on veebiplatvormide kaudu toimuv majandustegevus, mille puhul jagatakse alakasutuses olevaid ressursse ajutiselt ja ilma, et omanik muutuks (nt. ajutiselt vaba korter või sõiduk). Parimad näited on kindlasti Bolt, Uber ja Airbnb.

 

Ühiskasutuses autopark — avalik sektor ja suurettevõtted näitavad suunda

Fleet Europe on ennustanud, et aastaks 2020 kasutab 7 ettevõtet 10st ühel või teisel moel jagatavaid sõidukeid. Kas see päris kahe aasta jooksul Eestis juhtub? Ilmselt mitte, kuid üha enam on näha, et sinna poole liigutakse ja avalik sektor ning suure autopargiga ettevõtted on selles valdkonnas teerajajad. Näeme, et ametiautode ühiskasutavaks muutmine on kasvav trend, mis aitab vähendada nii ettevõtte kulusid (keskmiselt 30%) kui ka ökoloogilist jalajälge.

Fleet Complete pakub ettevõtetele ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust (Carsharing) ja tõi turule Eestis arendatud innovaatilise mobiilirakenduse, mille abil saab broneeringuid lihtsa vaevaga teha.

Kui sa tahaksid oma silmaga näha, milline meie lahendus on, ning kas sellest võiks ka sulle kasu olla, siis jäta meile oma kontakt:



 

 

Pildil on Carsharing rakenduse kuvatõmmis. 

Ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust kasutavad juba mitmed era- ja avaliku sektori ettevõtted ja asutused Baltikumis ja Skandinaavias. Uuendusmeelsete organisatsioonide hulgas on ka Veeteede Amet

Rando Sirak, Veeteede Ameti peaspetsialist, kommenteeris tarkvara kasutuselevõtu vajadust järgnevalt:

„Paljudel meie töötajatel on vaja aeg-ajalt töösõite teha ja seetõttu on ühiskasutatav autopark meie jaoks parim lahendus. Fleet Complete’i süsteem aitas meil muuta sõidukite kasutamist läbipaistvamaks ja automatiseerida aruandlust.”

Rando lisas, et iga kord kui neil sõiduki rendileping lõppeb, analüüsivad nad enne uue lepingu sõlmimist esmalt andmeid, et aru saada, kas neil on uut sõidukit vaja.

 

Kuidas tarkvara aitab sega- või ühiskasutuses oleva autopargi haldamist lihtsustada? 

Üsna tihti kardavad ettevõtted autopargi sega- või ühiskasutatavaks muutmist, arvates, et see toob kaasa lisakulutusi ja suure segaduse. Enamik ettevõtteid kasutab broneeringute haldamiseks Excelit või Outlooki ja võtmeid jagatakse välja administraatori poolt. 

Käsitsi tabelite täitmine on ajakulukas ja ettevõttel puudub terviklik ülevaade, kes ja kui palju autosid tegelikult kasutab. Fleet Complete’i ühiskasutuses olevate autode digitaalne broneerimissüsteem lihtsustab sõidukite broneerimist ja ettevõttel ei ole vaja eraldi inimest, kes broneeringutega tegeleb vaid rakendus täidab selle funktsiooni ise. Kogu aruandlus toimub automaatselt ja enam ei pea suure hulga autovõtmetega majandama.

 

Kuidas ettevõttesiseste ühiskasutuses olevate sõidukite broneerimislahendus (Carsharing) töötab? 

Autosid saab broneerida kasutades nutitelefoni ja töötajale tuleb automaatne teavitus, kui broneering on kinnitatud või muudetud. Samuti annab nutikas süsteem märku, kui samal kuupäeval ja kellaajal on veel mõni teine töötaja broneerinud auto samasse sihtkohta sõitmiseks, et võimaluse korral sõite ühildada.

Tarkvara ühildub erinevate kalendritega, näiteks Outlookiga, mis teeb teenuse kasutamise eriti mugavaks – broneeringud on nähtavad nii töötaja kalendris kui ka mobiilirakenduses.

Broneeringu teinud juht saab avada autoukse võtmevabalt, kasutades isikustatud RFID-kaarti, mis aitab aega kokku hoida ja vältida olukorda, kus kogemata võetakse parklast vale auto. Süsteem lubab autoukse avada ainult autoriseeritud töötajal, kelle nimele broneering on tehtud või kasutajal, kellele on antud administraatoriõigused.  

Kui sõit läheb planeeritust pikemaks, on broneeringut mobiilirakenduses lihtne pikendada ja töötajale, kes on auto ootejärjekorras määratakse mõni teine sõiduk. Soovi korral saab lisaks kasutada elektroonilist sõidupäeviku lahendust, mis täidab sõidupäeviku salvestatud informatsiooni põhjal automaatselt.

Lisaväärtusena kogub süsteem andmeid, mille abil on võimalik analüüsida autode kasutatavust sõidukite, päevade, inimeste ja osakondade kaupa, et teha kaalutletud otsuseid sõidukite arvu vähendamiseks või suurendamiseks. Samuti, kui ettevõttes on erinevatel osakondadel eraldiseisvad kulukohad, saab tarkvara abil hõlpsasti kulud lisada õige osakonna alla. 

Carsharing 3-1

Fleet Complete pakub Eestis GPS-põhistele sõiduki- ja meeskonnahaldamise lahendusi. Fookus on autopargi ja töövoogude optimeerimisel, mis aitab vähendada kulusid ning suurendada käivet.

Fleet Complete tootevalikus on sobilikud lahendused kõikidele masinaparkidele, soovi korral pakub ettevõte ka skaleeritavaid erilahendusi. Meie lahendusi kasutatakse näiteks põllumajandus-, logistika-, transpordi-, energia-, telekommunikatsiooni-, teenindus-, ehitus-, pääste-, järelvalve-, meelelahutus- ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete ja ametite hulgas. Baltikumis kasutab Fleet Complete’i lahendusi üle 40 000 sõiduki.

 

Kui sa tahaksid meie võimalustega põhjalikumalt tutvuda, siis kutsu meid endale külla, vajalikud kontaktid leiad siit.

 

Related Articles