Kas sa kujutaksid ette elu ilma arvutite, telefonide ja muu moodsa tehnoloogiata? Ilmselt mitte. Ka telemaatikavaldkond muutub aina nutikamaks ja tekivad uued lahendused. Juba lähiaastatel jõuavad tänu telekommunikatsiooni ja infotehnoloogia kiirele arengule kasutusele isesõitvad autod. Tänu sellele saame punktist A punkti B liikudes hoopis lõõgastuda või tööle keskenduda. Juba varsti on see täiesti tavaline ja ise auto juhtimine või ummikus passimine tundub vaid ähmane mälestus.
Tänu telemaatikale muutub autparkide haldus nutikamaks ja efektiivsemaks. Järjest vähem saab selles valdkonnas olema käsitsi tegemist ning automaatsed lahendused ja protsessid võtavad hoopis vähem aega. Jagame 5 telemaatikauuendust, millel on autparkidele juba peagi väga suur mõju.
1. V2V tehnoloogia ja isesõitvad autod
V2V (vehicle-to-vehicle ehk sõidukilt sõidukile) tehnoloogia tuleb laias ulatuses kasutusele võtta, et isesõitvad autod saaksid massiliselt liikvele minna. See tehnoloogia võimaldab sõidukitel omavahel suhelda, jagades infot kiiruse, teetingimuste ja muude faktorite kohta. Plaanide kohaselt peaks kõik uued autod aastal 2023 olema selle tehnoloogiaga varustatud.
Boston Consultancy Group selgitab, et pärast seda ilmub liiklusesse järjest enam isesõitvaid autosid. Eeldatakse, et aastaks 2040 on 30-60% autodest isesõitvad. Tänu sellele on vähem liiklusummikuid, sest isesõitvad autod suudavad üksteisele lähemal sõita, ja liiklusohutus paraneb, kuna vähem tehakse inimlikke vigu. Isesõitvate autode abil kaob ära autojuhtide leidmise mure – telemaatikalahendused suhtlevad otse sõidukitega ja kaubaveod ning muud sõidud saab tehtud ilma juhita.
2. Videolahendused ohutuks liikluskäitumiseks
Ohutu sõitmine on autoparkide juhtide, personalijuhtide ja kindlustuste jaoks järjest olulisem teema. Jälgides juhi käitumist nutikate videolahenduste abil, saab teha õigeaegseid korrektuure. Reaalajas juhendamise abil saab juhile koheselt ohtliku käitumise kohta tagasisidet anda, näiteks kiiruseületamise, nutitelefoni kasutamise või STOP-märgi eiramise kohta. Nii saab ennetada liiklusrikkumisi ja õnnetusi, autojuht jõuab õhtuks turvaliselt koju ning sõiduki hooldus- ja remondikulud on minimaalsed.
3. Tehisintellektiga kasutajaliidesed
Hetkel veel küll ainult meie nutitelefonides ja -kõlarites, aga paari aasta pärast saame virtuaalse assistendiga rääkida juba ka autoroolis olles. Häälkäsklustega saab siis näiteks oma kalendrisse koosolekut lisada või lasta end navisüsteemi abil õigesse kohta juhatada. Autotootjad on lubanud turule tuua tehisintellektiga kasutajaliidesed juba 2019. või 2020. aastal
4. Big data
Big data ehk suurandmed võimaldavad tegeleda probleemiga juba enne nende tekkimist. Telemaatikalahenduste tarkvara suudab ennustava analüüsi abil peagi ära tunda erinevaid mustreid. Selle info abil saavad autoparkide juhid kindlaks teha riskifaktorid ja koheselt reageerida, et neid riske vähendada. Muu hulgas saab selline süsteem anda ülevaate eriti töistest päevadest igas kuus, mil oleks vaja rohkem autojuhte. Abiks on kindlasti ka ülevaade kõige ohtlikumate sõidumaneeridega autojuhtidest (ja mis kellaaegadel selline käitumine enim esineb), et juhti korrale kutsuda ja seeläbi liiklusõnnetusi ennetada.
5. Kaughaldus
Varsti ei ole enam vaja füüsiliselt objektil kohal olla, et seadmeid ja muid varasid kontrollida. Varade jälgimise süsteemiga saad hallata oma väärtuslikke seadmeid, masinaid ja sõidukeid eemalt. Süsteemi abil näed, kus seadmed asuvad ja mis on nende staatus. Kui juhtub midagi ootamatut, näiteks traktor käivitatakse või avatakse kabiini uks väljaspool tööaega, saad kohe teavituse ning on võimalik olukord kiirelt lahendada. Nii väldid suuri võimalikke kulusid.
Me usume, et need telemaatikavaldkonna arengud aitavad autoparke muuta turvalisemaks, efektiivsemaks ja jätkusuutlikumaks. Kas sul tekkis küsimusi või tahad rohkem teada, mis võimalusi Fleet Complete juba täna pakub? Kui jah, siis võta julgelt ühendust meie müügijuhtidega.