Võtmenäitajad (KPI): suunanäitaja või stressiallikas?

„Me jälgime kõike – kütust, läbitud kilomeeterid, mootori töötunde –, aga vahel on ikka keeruline mõista, kas meie töö on piisavalt tulemuslik … või on seda lihtsalt palju?“
Seda ütles meile üks autopargi haldur.

Suurt autoparki hallates võib juhtuda, et oled ühel hetkel andmetega üle küllatud. Aga kas need ka annavad need tulemused, mida tegelikult vajad?

Usume, et KPI-d peaksid näitama ettevõtte suunda, tooma selgust ja toetama kasvu.
Liiga sageli jääb aga selgitustööd vajaka ning KPI-dest saavad lihtsalt täidetavad, kuid raskesti mõistetavad read paberil.
Hästi valitud võtmenäitajad, mida toetavad kvaliteetsed andmed, võivad sinu tööviisi muuta oluliselt tõhusamaks ja eesmärgipärasemaks.

KPI-d: suund mitte lihtsalt andmed
Mõtle KPI-dest kui kompassist – mitte mineviku kaardist, vaid tööriistast, mis aitab keskenduda sellele, kuhu oled teel.

Eesti müügijuht, Marko Rebane, kellel on üle 15 aasta kogemust telemaatikas ütleb:

„KPI-d aitavad sul müra sees olulise välja filtreerida. Need esitavad õigeid küsimusi ja juhatavad kasutamata võimalusteni. Meie töö on toetada sinu teekonda usaldusväärsete andmete ja nutikate tööriistadega – olgu eesmärgiks kasv, efektiivsus või jätkusuutlikkus.“ Eesmärk ei ole lihtsalt linnukesi kirja panna, vaid jõuda sisuliste otsuste ja tulemusteni.

Palju tööd ei võrdu alati hea tootlikkus
Rohkem sõite. Rohkem töötunde. Rohkem peatusi. Palju andmeid – aga mida need tegelikult tähendavad? Tulemuste hindamine ei peaks põhinema ainult mahul, vaid mõjul.

  • Kas tarned toimuvad õigeaegselt?
  • Kas teekonnad on tõhusalt planeeritud?
  • Kas kütusekulu on tõusujoonel – või lihtsalt kõigub?

Mõõda seda, mis sulle tegelikult korda läheb
Üldjuhul andmetest puudust ei tule. Aga kõige väärtuslikumad võtmenäitajad räägivad loo, mis aitab edasi tegutseda.
Näiteks:

  • Mis on kulu ühe tarne kohta?
  • Heitmed kilomeetri kohta?
  • Juhikäitumise ja ohutuse trendid

Need KPI-d on konkreetsed ja lähevad sügavamale, et näha, mis töötab, kus on arenguruumi ja kuidas saavutada paremaid tulemusi efektiivsemalt.

Mõtesta saadavad andmed oma KPI-dega
Me ei taha anda sulle lihtsalt numbreid, mille taga ei ole suurt tähendust. Me tahame aidata sul luua selged seosed oma tegevuse ja tulemuse vahel. Kui mõõdad seda, mis on just sinu ettevõtte jaoks oluline, ei kompa sa pimeduses – vaid leiad võimalused, kuidas targemalt ja tõhusamalt edasi liikuda.

Ja järgmine kord, kui vaatad oma KPI-sid, küsi endalt: kas me liigume edasi – või lihtsalt ringiratast?

 

Valmis targemaks kasvuks?

Related Articles