Kuidas omaenda kullerteenus luua?

Ma olen kunagi nooruses küll erinevates restoranides töötanud, ent ma ei ole kindlasti selle ala ekspert. Seega, parim, mis ma saan sinu jaoks teha, on see, et jagan oma ideid ja mõtteid, mis mulle loogilisena tunduvad. Kas neist sulle ka päriselt abi on — ei tea. Samas ma loodan, et kui ma muud ei suuda, siis leiad siit piisavalt inspiratsiooni, et oma kullerteenus edukalt käima lükata. 

 

Võta tellimused vastu üle veebi

Esmalt pane püsti oma veebipood voog.com platvormil. Minu soovitus on kindlasti hoida oma veebipood võimalikult lihtne. Ma ei looks veebipoodi ülearu palju kategooriaid ning ei venitaks oma menüüd vähemalt esialgu ka liiga pikaks. See tähendab, et alustada võiks näiteks kolme kategooriaga “Söök”, “Magustoit” ja “Jook”. Lisaks sellele, Voog pakub erinevaid valmiskujundusi ning ilmselgelt on neil kõigil omad head ja vead. Seega, mina soovitaksin oma veebipoe loomiseks kasutada kas Anchorage, Sapporo või Santiago valmiskujundust.

Ühenda veebipood logistikalahendusega

Kui veebipood on loodud, siis ühenda see Fleet Complete teenusega. Fleet Complete on mobiilsete tööülesannete ja tööjõu haldamise teenus, mis muudab Voost tulevad tellimused töödeks, mille saad hõlpsalt oma kullerite vahel ära jagada. Kogu idee konteksti silmas pidades soovitan ma kulleritena kindlasti oma olemasolevat tööjõudu kasutada. Lisaks sellele on ilmselt suur küsimus, kui palju kullereid peaks igapäevaselt tööl olema. Kindlasti ei soovita ma teenust käivitada kõige tempokamatel päevadel nagu reede või laupäev. Pigem valiksin ma alustamiseks nädala esimese poole ning teeks otsa lahti näiteks kolme kulleriga, et siis vaikselt nõudlust tunnetada. Seega, ma soovitan lihtsalt kuskilt alustada ning siis vastavalt vajadusele muudatusi teha — käigu pealt saavad paljud asjad paremini selgeks. 

 

Pane püsti teenuse juhtimiskeskus

Et kohe alguses protsess efektiivselt toimima panna soovitan luua väike kullerteenuse juhtimiskeskus. See võiks tähendada ühte lauda arvutiga, mille taga on kaks monitori. Ühe monitori peal jälgiksin ma veebipoe tellimusi, teisel Fleet Complete’is olevaid tööülesandeid koos kaardivaatega. Lisaks arvutile ja kahele ekraanile soovitaksin ma sinna juurde tuua ka kassaaparaadi. Kuna igal restoranil on oma süsteemid ja tööprotsessid sügavalt juurutatud, siis soovitan ma veebipoest tulevad tellimused kassasüsteemi ümber lüüa. Seda ennekõike seepärast, et nii köök kui baar saaks töötada oma tavapärases rütmis ning ei peaks midagi ümber õppima. Seejuures peaks vähemalt üks inimene operaatorina kogu kullerteenust aktiivselt “juhtimiskeskusest” haldama.

Igal veebipoest tuleval tellimusel on oma number. Seesama number läheb külge ka kulleri tööülesannetele, mis tähendab, et tellimust kassasse sisestades võiks laua tunnusena kasutada ka veebipoe tellimuse numbrit. Põhjus on väga lihtne — et kuller tellimustele järgi tulles hõlpsalt oma tellimused üles leiaks. Et protsess veelgi lihtsam oleks, eraldaksin ma restoranis ühe suurema laua, mis muutuks justkui tellimuste väljastusalaks. Kui operaator on tellimuse kassasüsteemi sisse löönud, tuleks välja lasta ka vahetšekk. Vahetšekk tuleks viia väljastusalale. Kui köök on toidu valmis saanud ning kohaletoimetamiseks ära pakkinud, tuleb tellimus laua tunnuse järgi õigele vahearvele asetada. Vahearve järgi teab ka baar kuhu üks või teine jook kullerit ootama jätta. Kulleril ei tule seejärel teha muud kui mobiilirakendusest enda tööde numbrite järgi õiged tellimused kaasa võtta ning need seejärel kohale toimetada. 

 

Kullerteenuse optimeerimine

Millal uued tellimused kullerite vahel töödena ära jagada? Kui tihti või mitme tellimusega peaksid kullerid veoringile minema? Neid küsimusi on ilma praktilise kogemuseta väga raske vastata ning ma usun, et need sõltuvad suuresti konkreetse restorani eripäradest. Teenusega alustades soovitan ma aga kindlasti uued sissetulevad tellimused esimesel võimalusel kullerite vahel ära jagada. Muus osas kujuneb optimaalne töörütm töö käigus.

Olukorras, kus ei ole veel selge kui palju tellimusi veebipoest tulema hakkab võiks kaaluda minimaalse ostukorvi summa määramist. See tähendab, et veebipoes ei saa sooritada ostu, mis jääb alla konkreetse summa. See võiks anda piisava kindluse, et ise toiduveo korraldamine end ka majanduslikult ära tasub.

 

Lisaks sellele pakub Fleet Complete veel palju lisavõimalusi nagu teekonna optimeerimise tööriist, tellimuse jälgimine reaalajas, automaatsed sõidupäevikud ja palju muud, millest võib oma teenuse arendamisel palju abi olla. Enne keerukate süsteemide ehitamist soovitan aga lihtsa lahendusega ja võimalikult kiiresti alustada. 


Kas oma kullerteenuse loomine tasub ära?

Jah, see on õigustatud küsimus. Samas tuletan meelde, et Fleet Complete’i või Voo poolt vaadates on selle projekti peamine eesmärk aidata kaasa võimalikult paljude töökohtade säilimisele. Seda eesmärki silmas pidades on see projekt end juba ära tasunud, sest oleme aidanud kaasa vähemalt 8 töökoha säilimisele. 

 

Konkreetse restorani kontekstis ise korraldatud kullerteenuse tasuvust arvutades tasub aga silmas pidada ka seda, et toidu väljamüügi hind on võrreldes teiste kullerteenusetega märgatavalt parem. Tartus on Bolt-i ja Wolt-i vahendustasud 20% juures, ent kuuldavasti on juhuseid, kus need on veelgi kõrgemad. Lisaks sellele puudub otsene vajadus lõppkliendilt teenuse eest eraldi tasu küsida, sest tööjõud on juba niikuinii palgal ning transpordikulu on kindlasti väiksem kui Bolt-i ja Wolt-i vahendustasu. See tähendab, et odavam teenus võiks tõsta nõudlust ning teenuse osutamine on ka odavam.

Minu isiklikul hinnangul on omaenda kullerteenusega võimalik praeguse eriolukorra tingimustes oma äri isegi kasvama panna. Nimelt näen suurt võimalust väiksemates kohtades, kus suured kullerteenused nagu Wolt ja Bolt täna oma teenust ei paku. Sellistes asumites võib kohalik restoran olla üleüldse ainuke asutus, mis mingilgi kujul kontaktivaba kojuveo teenust pakub, mis tähendab, et nõudlus teenuse vastu võib kasvada oodatust suuremaks. Lisaks sellele mängib väiksemates linnades ja asumites kindlasti rolli ka tugevam kogukonnatunne, mistõttu eelistatakse rohkem kohalikke tegijaid. 


Uued võimalused

Lisaks kõigele eelnevale — suurte toidupoodide kojutarne tähtajad on meeletult pikad ning veebipoed ülekoormatud. Äkki tasub ka kohaliku restoranina veidi oma menüüd kohendada ning lisaks tavapärastele roogadele ka mingis mahus tavalisi poekaupu üle oma veebipoe müüma asuda? Tehnilised võimalused on selleks igatahes olemas.

Kui sul tekkis loetu põhjal küsimusi või mõtteid, siis helista meile: +372 682 9500

või kirjuta: myyk@fleetcomplete.eu

 

 

Related Articles