Mis on autopargi haldus ja miks seda vaja on?

Mis on autopargi haldus?

Autopargi haldus on lahendus ettevõtte sõidukite (sõiduautod, kaubikud, veokid, bussid, rasketehnika, traktorid jne) haldamiseks, kulude optimeerimiseks ja ülevaate saamiseks. 

Millest autopargi haldus koosneb?

Autopargi haldamise lahendus koosneb peamiselt kolmest osast:

  1. Riistvara
    Sõidukile paigaldatakse GPS-seade, mille abil on võimalik sõiduki asukohta jälgida. Eri vajaduste jaoks on olemas erievaid GPS-seadmeid: mõni seade tuleb paigaldada auto armatuuri alla, teise saab sõitja ise OBD-pistikusse panna. Spetsiifilisema vajaduse tarbeks saab valitud GPS-seadmega ühendada ka lisaseadmeid, näiteks kütuseanduri.
  2. Tarkvara sõidukis
    GPS-seadmes on tarkvara, mis kogub sõiduki ja sõidustiili kohta infot. Näiteks salvestab seade sõiduki kiiruse, järsud kiirendused, pidurdamised, aku pinge ja nii edasi.
  3. Autopargi haldamise tarkvara
    See on autopargi halduse süsteem ise – siia saadetakse kogu info, mis analüüsitakse ja esitatakse kasutajale arusaadaval kujul (visuaalselt, tabelite või aruannetena). See on koht kuhu autopargi haldaja logib sisse, et saada ülevaade kõigist sõidukitest ja nende juhtidest. 
    Kuigi põhifunktsioonid võivad olla erinevate teenusepakkujate seas enam-vähem samad, on teenused siiski väga erinevad. Fleet Complete’i autopargi haldamise lahendus sisaldab palju lisamooduleid, näiteks sõidupäeviku täitmise võimalus, töölesannete haldamine, hoolduste meelespead, klientide asukoht kaardil, ökosõit, autode broneerimine ja ühiskasutus ja nii edasi.

Autopargi haldamise lahendus annab vajaliku ülevaate, et autopargi kasutamise efektiivsust tõsta. Tänu sellele on võimalik vähendada kulusid, kasvuhoonegaase, tõsta liiklusohutust ja pakkuda ka paremat klienditeenindust.

Loe täpsemalt Fleet Complete’i autopargi haldamise kohta >

 

Autopargi haldamise näide

400 sõidukiga hooldusteenuseid pakkuv ettevõte otsustas kasutusele võtta autopargi haldamise teenuse. Peamine eesmärk on suurendada kliendirahulolu ja selleks taheti lühendada tehniku kohalejõudmise aega, vähendada kehvast tööst tingitud lisakulusid ja muuta oma juhtide sõidustiili ohutumaks (et vähendada liiklusõnnetusi).

Iga kaubik on varustatud GPS-seadmega ja kontoris töötavad inimesed saavad näha nende asukohta. Samuti koguneb info ohtlike sõiduvõtete kohta – seda infot saab kasutada juhtide korrale kutsumiseks. 

Kuna kaubikute asukohad on alati näha, saab töödejuhataja uue töö anda kätte just sellele juhile, kes uuele kliendile kõige lähemal on. Nii kulutatakse vähem aega sõitmisele ning igas päevas saab ära teenindada rohkem kliente. Tänu sellele on kliendirahulolu märgatavalt tõusnud.

Samuti on toimunud positiivne muutus autopargi kuludes. Ettevõtte juhi sõnul on nelja aasta jooksul suudetud autopargiga seotud kuludelt kokku hoida üle poole miljoni euro. Ja see on vaid üks näide, mida on võimalik autopargi haldamise lahendusega saavutada.

Loe, kuidas teised organisatsioonid autopargi haldust kasutavad >

 

Autopargi halduse eelised

  1. Selgem ülevaade sõidukitest
    Sa tead, kus kõik su autod igal hetkel on ja kus on käinud.
  2. Suurem kliendirahulolu
    Teades sõidukite asukohta, saad igapäevaseid sõite optimeerida ja rohkem kliente ära teenindada. Ootamatute viivituste korral tead, kus auto hetkel on ning saad klienti aegsasti teavitada. 
  3. Ohutum sõit
    Autopargi haldamise lahendus teavitab sind, kui juhid liiga kiiresti sõidavad või peaksid puhkepausi tegema. Et auto oleks tehniliselt korras, saab süsteem saata ka korraliste hoolduste kohta teavituse.
  4. Väiksemad kulud
    Autopargi haldamine võimaldab kulusid mitmel viisil kokku hoida. Säästlikum sõit vähendab kütusekulu. Optimeeritud teekonnad vähendavad läbitud vahemaid. Samuti selgub kasutamise analüüsist, kui palju autosid tegelikult vaja läheb – võimalik, et sõidukite arvu saab vähendada.

 

Uuri lisaks

Võta meiega ühendust, et teada saada, kuidas autopargi haldamine saab sind ja sinu ettevõtet aidata.

{{cta(‘f03aa44b-d00a-4dfc-9407-6d18be6777a6’)}}

Related Articles